Съпричастност това е възможността да видим света през очите на другите, да чуем през ушите на другите и да чувстваме през сърцето на другия. Това е човешка емоция, която отличава машините от хората. Съпричастието е в основата на емоционалната интелигентност. Емоционално интелигентния човек може да се постави в положението на друг индивид, използвайки познания за личните емоции, които биха били изпитани в дадена ситуация.
Разликата между емпатия и симпатия
Симпатията може да бъде изразена под формата на чувства за съпричастност към ситуацията на друг индивид. Емпатията е представата какво би било усещането, ако се поставим в обувките на друг индивид. За да се свързваме успешно с другите е важно да опознаваме емоциите им.
Четирите черти на емпатията са:
- възможността да видим света по начин, по който го виждат други;
- възможността да не съдим, докато виждаме света през друга перспектива;
- разпознаване на емоциите на другите и свързването им с познати усещания;
- комуникация с разбиране за тези емоции.
Емпатия за екипи
Работата в екип и уменията за съпричастност вървят ръка за ръка при изграждане на отлична работна връзка с колеги. Разбирането за това как членовете на екипа се чувстват, води до по-добра подкрепа и развитие. Възможността за емоционална съпоставка с колегите позволява да се комуникира по-добре с тях.
Емпатия към клиенти
Емпатията позволява изграждането на връзка с клиентите и предоставянето на най-добрия за тях продукт. Уменията за комуникация позволяват по-доброто изразяване на съпричастност чрез тона, жестовете и мимиките.
Емпатия за ръководители
Едни от най-добрите ръководители са тези, които си припомнят какво е да работиш на по-ниска позиция и изразяването на съпричастност към служителите, които управляват. Съпричастните лидери могат да създадат по-силни връзки с екипа си.
Рая Аейша от AstroPsyMag
Не може всичко в държавата ти да е говно...
Кой ще ми каже Минотавърът - Паладин ли ...